مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 13:402023-01-28پزشكي

چگونه اضافه وزن روان فرد را درگیر می کند؟


یک متخصص تغذیه، با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن بر روی اعتماد به نفس اثر می گذارد و بُعد روحی و روانی فرد را درگیر می کند، ادامه داد: اضافه وزن خلق و خوی افراد را نیز دچار تغییر می کند.

- دکتر مرجان مهدوی روشن در گفت وگو با ایسنا، چاقی و اضافه وزن را یکی از مشکلات بشر دانست و اظهار کرد: متاسفانه باورهای نادرست و عدم فرهنگ سازی موجب شده هر ساله با افزایش چاقی مواجه شویم.

وی چاقی را یک معضل دانست و افزود: چاقی و اضافه وزن در تمام بیماری ها یک فاکتور خطر است و رابطه مستقیمی با بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون و انواع سرطان ها دارد.

این متخصص تغذیه، با بیان اینکه هرچقدر توده چربی بدن بیشتر باشد سیستم ایمنی ضعیف تر می شود، گفت: افراد مبتلا به بیماری که دچار اضافه وزن هستند در روند درمان با تاخیر مواجه می شوند.

مهدوی روشن، چاقی را یکی از مهمترین علل ناباروری دانست و بیان کرد: بخش عمده ای از مشکلات باروری بانوان به خاطر اضافه وزن است و قبل از بارداری حتما باید کاهش وزن داشته باشند.

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن بر روی اعتماد به نفس اثر می گذارد و بُعد روحی و روانی فرد را درگیر می کند، ادامه داد: اضافه وزن خلق و خوی افراد را نیز دچار تغییر می کند؛ در واقع اغلب مراجعه کنندگان برای کنترل وزن از طریق روانپزشکان ارجاع داده می شوند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه اضافه وزن روان فرد را درگیر می کند؟

چگونه اضافه وزن روان فرد را درگیر می کند؟